Vytvor nový obrázok a vyplň ho oranžovou farbou. Selekciou označ pravidelný kruh v ktorom stred vyplň mäkkým štetcom s oranžovo-žltou farbou (opacity 50) a lavú hornú časť (opacity 100), okrajr kruhu prejdi s oranžovou farbou.
Mäkký štetec je štetec bez ostrých hrán, farba sa od stredu stáva priehľadnou. |
Načo sú selekcie?
Selekcia je vybraná časť obrázku (ľudovo sa im hovorí laso), v ktorej sa odohrávajú všetky akcie. Ak mám vyselektovanú časť obrazu, všetko čo vykonám sa deje uba vo vyselektovanej časti aktuálnej vrstvy, ak zmením aktuálnu vrstvu selekcia platí aj v nej. Na vyselektovanie kruhu použi Eliptical Marquee Tool (M). Drž Shift, aby ból kruh pravidelný. |
|||||
Filter>>Distort>>Glass - 18/2/Frosted/100 Filter>>Distort>>Spherize: 100. |
Glass - zdeformuje obraz, vzniká dojem skla
Spherize - vzniká sférická (guľová) deformácia |
|||||
Vytvor novú vrstvu, selekciu vyplň sivou a mäkkým štetcom (300px) zafarbi ľavú hornú časť bielou, okraje prejdi čiernou (priemer štetca 100px) Filter>>Disort>>Glass - 18/2/Frosted/100, Filter>>Disort>>Spherize : 100. Blending Mode Nastav na Screen a priehľadnosť vrstvy (opacity) nastav na 60. |
Blending mode určuje prelínanie jednotlivých bodov konkrétnej vrstvy v závislosti od vrstiev pod ňou sa nachádzajúcich:
|
|||||
Štetcom nakresli stopku do novej vrstvy, zruš selekciu - Ctrl+D Ctrl+Shift+I a stlaš Delete - odstránenie pozadia. Pomocou Filter>>Disort>>Ripple vytvor hrboľaté okraje, nastav podľa uváženia. |
Ctrl+D: odstráni selekciu, odselektuje
Ctrl+Shift+I - inverzuje selekciu
Delete odstráni obsah selekcie. |
|||||