Vytvor nový obrázok a vyplň ho oranžovou farbou. Selekciou označ pravidelný kruh v ktorom stred vyplň mäkkým štetcom s oranžovo-žltou farbou (opacity 50) a lavú hornú časť (opacity 100), okrajr kruhu prejdi s oranžovou farbou.

 

Mäkký štetec je štetec bez ostrých hrán, farba sa od stredu stáva priehľadnou.

 

Načo sú selekcie?

 

Selekcia je vybraná časť obrázku (ľudovo sa im hovorí laso), v ktorej sa odohrávajú všetky akcie. Ak mám vyselektovanú časť obrazu, všetko čo vykonám sa deje uba vo vyselektovanej časti aktuálnej vrstvy, ak zmením aktuálnu vrstvu selekcia platí aj v nej.

Na vyselektovanie kruhu použi Eliptical Marquee Tool (M). Drž Shift, aby ból kruh pravidelný.

Filter>>Distort>>Glass - 18/2/Frosted/100

Filter>>Distort>>Spherize: 100.

Glass - zdeformuje obraz, vzniká dojem skla

 

Spherize - vzniká sférická (guľová) deformácia

Vytvor novú vrstvu, selekciu vyplň sivou a mäkkým štetcom (300px) zafarbi ľavú hornú časť bielou, okraje prejdi čiernou (priemer štetca 100px)

Filter>>Disort>>Glass - 18/2/Frosted/100,

Filter>>Disort>>Spherize : 100. Blending Mode Nastav na Screen a priehľadnosť vrstvy (opacity) nastav na 60.

Blending mode určuje prelínanie jednotlivých bodov konkrétnej vrstvy v závislosti od vrstiev pod ňou sa nachádzajúcich:

  • Normal: štandardné zobrazenie, vrstvy sa zobrazujú navzájom neovplivnené
  • Multiply: zobrazí iba tmavé body vrstvy (ostatné nezobrazí)
  • Screen: zobrazí svetlé body vrstvy (ostatné nezobrazí), osvetlí nimi spodné vrstvy
  • Overlay: spodné vrstvy osvetlí svetlými bodmi a stmaví tmavými (niečo ako multiply a screen spolu)
  • Color: spodné vrstvy sa zobrazia vo farebnom gradiente (rozhraní) danej vrstvy.

Štetcom nakresli stopku do novej vrstvy, zruš selekciu - Ctrl+D

Ctrl+Shift+I a stlaš Delete - odstránenie pozadia.

Pomocou Filter>>Disort>>Ripple vytvor hrboľaté okraje, nastav podľa uváženia.

Ctrl+D: odstráni selekciu, odselektuje

 

Ctrl+Shift+I - inverzuje selekciu

 

Delete odstráni obsah selekcie.